Webshop stormer frem: 3 tips til fremtidige iværksættere fra Rito

Webshop stormer frem: 3 tips til fremtidige iværksættere fra Rito

I løbet af de sidste to år har webshoppen Rito.dk været en af de hurtigst voksende i Danmark. Ingen havde for to år forudset at e webshop der sælger garn og strikkeartikler ville blive en af de mest succesfulde i de seneste år. Men en succes er ikke altid nem at se, så i samarbejde med Dennis Drejer der står bag Rito.dk kommer der her tre tips til hvordan man kan få succes med sin webshop på nettet.

1: Kend din målgruppe

Garn er et produkt som mange forbinder med ældre mennesker og måske netop derfor kom det for mange som en stor overraskelse at netop garn ville gå hen og blive en populær vare på internettet. Men i Dennis Drejers tilfælde, så havde han lagt mærke til at de ældre danskere – det vil sige folk over 50 faktisk har en stor købs frekvens på nettet. Og selvom de ikke er dem der handler oftest – så er det faktisk dem der bruger flest penge og mest tid, når de handler på nettet.

Derudover så havde Dennis Drejer også luret fra sin egen vennekreds at flere og flere unge – navnlig studerende var begyndt at strikke deres eget tøj. Dette gjorde kun den potentielle kundegruppe for Rito så meget større, og var dermed en af de afgørende faktorer for at han valgte at starte sin webshop.

2: Kom først ind på markedet – tag en risiko

En anden ting der bør anspore en til at starte sin egen webshop er antallet af konkurrenter i markedet. I Ritos tilfælde var der ikke nogle seriøse udfordrere på nettet indenfor hobbybranchen, men til gengæld en lang række etablerede brands indenfor detail branchen som Panduro. Men dette skal ikke afskrække en fra at starte sin egen webshop da der stadig er en lang række store virksomheder som har valgt ikke at satse fuldt ud på at blive en digital forretning herunder Panduro som først på det seneste har valgt at satse mere på onlinesalget.

3: Giv dine kunder den bedste vejledning

Som en sidste ting er det vigtigt at man sørger for at give sine kunder en god service. Det er stadig forventningen om en god og personlig service der får mange til at foretage deres indkøb i de traditionelle butikker men her kan man imødegå konkurrencen ved at bruge nyhedsbreve og ikke mindst chatfunktioner. De penge der skal investeres i en kundeservice medarbejder tjener sig hurtigt hjem igen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *