Virksomhedsprofil: Made4men – sådan får du en ny kundegruppe på krogen

Virksomhedsprofil: Made4men – sådan får du en ny kundegruppe på krogen

Den helt store drøm for mange iværksættere er at slå døren ind til et helt nyt marked for en bestemt kundegruppe. På denne måde kan man skumme fløden så at sige indtil der kommer konkurrenter på banen, hvilket kan tage lang tid hvis man har domineret et givent marked. Dette er dog en rigtig svær øvelse at udføre men en der rent faktisk har lykkedes med dette er webshoppen Made4men.dk. Vi giver her et par lavpraktiske og korte bud på, hvad der blandt andet skal til for at komme igennem til en ny målgruppe med sine produkter.

1: Et klart domænenavn

Det første man lægger mærke til ved en hjemmeside er dets navn og her sidder ‘Made4men.dk’ lige i skabet. Made4men.dk sælger hår- og skønhedsprodukter til mænd, og for flere år siden var personlig pleje ikke noget som den gennemsnittelige mand brugte mange penge på, men det har ændret sig. En af de ting der hjalp made4men.dk godt på vej var netop at domænenavnet var let at forholde sig til, da det kunne overbevise brugerne om mænd også godt kan købe ansigtscreme eller anti-aging creme.

2: Tilpassede produkt- og kategoribeskrivelser

Næstefter domænenavnet er produktbeskrivelserne alfa og omega. Her gælder det igen om, at man sørger for at ens tekster er tilpasset til ens målgruppe, hvilket i dette tilfælde er mænd. Hos Made4men, er produktbeskrivelserne sammenlignet med for eksempel Matas dobbelt så lange, men derudover bliver der også besvaret ofte-stillede spørgsmål under produktteksterne. På denne måde kan man hurtigt feje enhver tvivl af bordet, hvis er en førstegangsbesøgende på denne side og dette øger chancerne for et salg.

3: Gode guides og blogindlæg

Som en sidste ting så har Made4men.dk haft stor succes med at oprette en personlig blog med tips og tricks til den velplejede mand – eller til manden der gerne vil være velplejet. Made4men oprettede tidligt en blog på siden, hvor kunderne kunne få en lang række tips og tricks til, hvordan man kommer af med enten røde pletter efter barbering eller hvordan man vasker sit hår. Ved at bruge tid på sin blog kan man fange kunder som føler sig usikre og i samme ombæring kan man anbefale nogle af sine produkter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *