Søgemaskineoptimering i 2018 – 3 gode råd

Søgemaskineoptimering i 2018 – 3 gode råd

Et nyt år er startet og det er et perfekt tidspunkt til at overveje hvordan du kan lave søgemaskineoptimering til din hjemmeside. Uanset hvilken forretning du har, spiller søgemaskineoptimering en stor rolle for hvor meget for organisk trafik du får på din hjemmeside, og det er vigtigt at tænke over, hvordan du kan øge din organiske trafik. Der kommer derfor 3 gode råd til din søgemaskineoptimering i 2018.

Godt indhold er stadig vigtigt

Det første du skal kigge på, på din hjemmeside er dit indhold. Godt og langt indhold spiller en stor rolle for dine placeringer i Google.

Godt indhold er kendetegnet ved indhold, der er relevant og langt. Hvis du har skrevet langt indhold, men det ikke er relevant for din side, og det du sælger, er det ikke ligeså godt som indhold der også er relevant.

At have meget indhold på din hjemmeside er vigtigt uanset hvad du sælger, da det kan være med til at give dig nogle bedre placeringer i Google.

Du kan lave godt og relevant indhold på mange forskellige måder. Hvis du fx har en boligportal kan du skrive om de forskellige byer og forskellige former for boliger og lejligheder og på den måde skabe godt indhold, som der fx er lavet på boligportal.dk.

 

Mobilvenlighed spiller en større rolle

Næste tip til din søgemaskineoptimering i 2018 er at sikre, at din hjemmeside er mobilvenlig. En mobilvenlig er et mere teknisk aspekt af SEO, men det er vigtigt at din hjemmeside er mobilvenlig, hvis du gerne vil have de gode placeringer i Google,

Vi laver flere og flere søgninger på Google over mobile enheder og derfor bliver det også vigtigere og vigtigere at have en mobilvenlig hjemmeside.

Google vil gerne vise de bedste resultater til dem der søger, og derfor kan det blive svært at ligge i toppen, hvis din side ikke er mobilvenlig.

Og så kan du samtidig også miste potentielle kunder, der er kommet ind på din side, hvis den ikke er mobilvenlig. Det er nemlig de færreste der gider til at zoome ind, for at læse hvad der står.

 

Start det nye år med nye title tags og metabeskrivelser

Et tredje afgørende aspekt af søgemaskineoptimering er dine title tags og metabeskrivelser. Title tags og metabeskrivelser er afgørende for om potentielle kunder klikker på din hjemmeside, frem for de andre resultater der bliver vist i Google.

En god måde at starte det nyt år på er dermed ved at opdatere alle dine title tags og metabeskrivelser og gøre dem gode, så du kan få flere besøgende på din hjemmeside.

Hvis du laver nogle gode title tags og metabeskrivelser, så flere klikker på dit resultat i Google kan det også være med til at gøre at du kommer højere op i Googles resultater, og det er derfor vigtigt at du har opdateret dine title tags og metabeskrivelser.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *