Skab større opmærksomhed via Facebook-opslag

Skab større opmærksomhed via Facebook-opslag

Grundet den store popularitet blandt virksomheder, er der hård konkurrence på Facebook, når det kommer til markedsføring. Det kan derfor være svært at nå ud til målgruppen og opnå de ønskede resultater.

Ønsker du gode råd til hvordan du ved hjælp af dine opslag kan nå ud til potentielle kunder og skabe større opmærksomhed blandt din målgruppe, så læs med nedenfor.

Vær klar og kortfattet i dit budskab

Uanset hvilket opslag du skriver, er det vigtigt først at tænke det igennem. Overvej dit formål med opslaget nøje – hvad du vil opnå samt hvordan du vil gøre det.

På denne måde sørger du for at modtagerne kan forstå dit opslag med det samme, hvilket gør det mere overskueligt og tiltalende for dem at læse det.

Herudover er det en god idé at holde dine opslag korte, idet de bidrager til overskueligheden, og gør det mere interessant at læse og reagere på.

Dette ses også i statistikkerne der viser, at korte opslag resulterer i 23 % bedre interaktion, mens opslag mindre end 250 karakterer giver dig helt op til 60 % bedre engagement.

Spil på følelserne

Ved at spille på følelserne hos modtageren kan du opnå en større interaktion i form af både flere likes og flere kommentarer, og et godt råd er at provokere eller udfordre specifikke synspunkter, idet du opnår større reaktion fra dine modtagere.

Husk dog at være autentisk og stå ved din virksomheds værdier, når du laver opslag, hvor du spiller på følelserne.

Skal du promovere din virksomhed, der udbyder et leder kursus, er det vigtigt at dine opslag stemmer overens med virksomhedens overordnede synspunkt og vinkel.

Virksomheden tack.dk udbyder blandt andet et leder kursus, og tager man dem som eksempel, kan man blandt andet spille på uddannelses- og udviklingsområdet, og udfordre den traditionelle måde at se på uddannelse på.

Eksempelvis kunne man lave opslag om hjemmeundervisning, og spørge hvad publikum synes om dét. Man kunne også uploade videoer hvor man diskuterer et aktuelt problem, og dermed skabe debat.

Mulighederne er mange. Det vigtigste er, at man ved at spille på følelserne fremprovokerer reaktioner. Sådanne opslag kaldes også disruption posts, og er som nævnt yderst effektive.

Man skal dog være opmærksom på ikke at træde over grænsen, når man lave disse opslag, idet man dermed kan komme til at støde modtagerne, hvilket ikke er meningen.

Vær visuel

Brug billeder og videoer i dine opslag. Det ses nemlig på statistikker at billeder giver dig 39 % bedre interaktion, dobbelt så mange likes og hele 104 % flere kommentarer, hvilket betyder at billeder giver en betydeligt forøget interaktion.

Samtidig er videoer et yderst stærkt værktøj, idet det skaber opmærksomhed. Med videoer har du nemlig mulighed for at spille på flere tangenter hos modtageren, som er yderst effektivt, når man vil opnå respons fra modtagerne.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *