Sådan skal du brande dig selv online, hvis du er boligadvokat

Sådan skal du brande dig selv online, hvis du er boligadvokat

Når vi som overskrift skriver, at ”Sådan skal du brande dig selv online, hvis du er boligadvokat”, er det, fordi det ikke er et let fag at komme frem på markedet med. Når folk søger advokater, ønsker de at finde et firma, der er anerkendt, og som de ved er professionelle med mange års erfaring. Det samme gælder med mange andre brancher, og derfor vil vi i det følgende give dig et par gode ideer til, hvordan du kan brande dig selv, din virksomhed og dit erhverv i et mættet kundebillede.

Gør dig bemærket på de sociale medier

Flere og flere mennesker er at finde på de sociale medier dagen i dag, og derfor er det oplagt, at du benytter dig af disse til at brande dig selv. Du må meget gerne benytte dig af flere medier, eftersom det kun giver dig en større chance for at blive set.

For at blive set i den store mængde af andre ligesom dig, der forsøger at starte en virksomhed, bliver du nødt til at gøre opmærksom på dig selv. Det gælder om at virke anderledes, så du fanger folks opmærksomhed. Det kan f.eks. være, at du har et fængende navn eller et fedt logo. Når disse to ting ser professionelle ud, er der også en meget større chance for, at det tiltrækker kunder, da folk helst vil have dem, der virker til at være dygtige inden for deres fag, uanset om det er en murer, advokat eller frisør.

Når du skal brande dig selv, er det en rigtig god ide at gøre opmærksom på dine kompetencer. Faktisk skal det helst være noget af det første, som potentielle kunder ser, når de f.eks. trykker ind på din hjemmeside eller Facebook. Grunden til dette er igen, at folk helst vil lægge penge hos en person eller et firma, der virker til at være troværdige og dygtige inden for sit fag, hvilket reklameringen med kompetencer hjælper til.

Du kan blandt andet se et eksempel på, hvordan man brander sig selv her, på Hviid Advokaters hjemmeside, der netop tilbyder de førnævnte erfarne boligadvokater.

 

Benyt content marketing

Efter du har spredt dig ud over mediebilledet og har sørget for, at du bliver lagt mærke til, skal du finde en måde at holde de potentielle kunders opmærksomhed på. Det skal du helst gøre gennem det indhold, som du serverer på dine forskellige sider. Én ting er, at du fortæller, hvad du tilbyder, men det bliver i længden tungt og kedeligt at se på, og derfor er det vigtigt, at du tænker nyt.

Noget af det du kan benytte dig af, er Content Marketing, der handler om at lægge fokus på relevant indhold i forbindelse med, hvad du tilbyder, og ikke fokus på det, som du rent faktisk tilbyder. På den måde vækker og tiltrækker du nemlig de potentielle kunders opmærksomhed og nysgerrighed, samtidig med at du til en vis grad ”uddanner” dem til at benytte det, som du tilbyder. Er du f.eks. boligadvokat, kan du lægge en video op på din facebookside, der fortæller, hvorfor det er godt at hyre en boligadvokat eller lignende.

Vigtigst af alt, når du skal brande dig selv, er det, at du tænker nyt, kreativt og ud over grænserne.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *