Sådan kan en håndværksvirksomhed markedsføre sig

Sådan kan en håndværksvirksomhed markedsføre sig

Tit når der bliver snakket om online markedsføring, så bliver der snakket om webshops, fordi det er oplagt for dem. Men alle virksomheder kan få gavn af de mange nye muligheder, som der er inden for online markedsføring. Herunder content marketing. Hvis din virksomhed f.eks. arbejder med asbestsanering, så kan du vise dine kunder, hvordan du griber det an.

Det har altid været sådan, at det var bedre at vise, hvorfor man er god, fremfor at sige at man er god. Gammeldags markedsføring handlede om, at man snakkede om, at man var god, men man viste aldrig, om man rent faktisk kunne noget.

Derfor har TV reklamer og andre reklamer lavede af store fancy reklamebureauer ikke det store med virkeligheden at gøre. For kunderne er kloge nok til at vide, om der er sandhed bag. Det betyder ikke, at gammeldags markedsføring ikke virker, for hvis du er en dygtig virksomhed, så ville selvfølgelig godt at få sit navn derud.

Men nu kan virksomheder hyre firmaer til at hjælpe dem med at komme ud med budskabet om, hvorfor de er gode kunder. Dvs. at de ikke kun behøver at vente på mund til mund metoden. De kan simpelthen selv være med til at forstærke denne effekt.

Vis hvad du kan

Når I har en håndværkervirksomhed, er det oplagt at lave en masse videoindhold, så I kan vise jeres kunder og potentielle kunder, hvorfor I griber jeres arbejde an. Det er som sådan ikke, fordi de kommer til at forstå det hele, men de kan se, at I ved, hvad I laver.

Disse videoer er langt lettere at dele for jer igennem sociale platforme som Facebook, fordi alle helst vil se videoer. Der er ingen, som gider klikke på en annonce med et billede. De vil se jer gøre noget med video. Det er det, som bureauer, kan hjælpe jer med. Så hvis I arbejder med asbestsanering, så skal I vise, at I er gode til det. Fortæl gerne løbende om, hvad det er, at I laver, så alle kan få noget ud af det.

Hvis du vil se et eksempel på, hvordan man kan bruge video, kan du trykke her.

Hellere en video for meget

Tit gør firmaer sådan, at de laver et par videoer, og så stopper de. Men sådan skal du ikke længere tænke. Indhold er noget, som skal skabes hele tiden, og du må aldrig stoppe med det. Det kan her være en god idé at ansætte en, som ikke laver andet end indhold til din virksomhed,

Denne slags personer kan sammenlignes med tidligere tiders sælgere, og du bør helt klart have et team af dem, hvis du gerne vil have succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *