Problemet med gammeldags markedsføring

Problemet med gammeldags markedsføring

Digital markedsføring stormer frem, og virksomhedernes budget til denne type markedsføring, bliver gradvist større og større. Det betyder også for mange virksomheder, at de begynder at ofre færre penge reklamer i TV, radio, aviser og ugeblade. Dette er ikke helt tilfældigt, for digital markedsføring har én store fordel – med digital markedsføring kan man altid måle sine resultater.

Når en virksomhed ofrer penge på en reklame, som enten er til TV, radio, avis eller ugeblade, så gøres det med det klare mål, at reklamen skal skabe et overskud. Med andre og skal de øge salget så meget, at det kan betale sig i forhold til reklamens pris. Dette er desværre yderst vanskeligt at kontrollere, da man ikke kan påvise med 100% sandsynlighed, at en eventuel salgsstigning skyldes én bestemt reklame.

Et andet problem med de gamle markedsføringskanaler er også, at det ikke er muligt at målrette markedsføringen lige så effektivt som det kan gøres online. Med social media marketing kan man eksempelvis målrette en annonce efter køn, alder, geografi og specifikke interesser, så man er så sikker som overhovedet muligt på, at annoncen vil have de ønskede resultater.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *