Når din virksomhed vokser: Det skal du forholde dig til

Når din virksomhed vokser: Det skal du forholde dig til

Er du iværksætter med egen virksomhed, der vækster? Hvis ja, står du muligvis over for en stor portion forandringer i din virksomhed, og dette kan være svært at forholde sig til. Hvordan finder du og rekrutterer du nye medarbejdere? Hvordan finder du de bedste erhvervslokaler til din virksomhed? Og hvordan skal man som chef forholde sig til alle disse forandringer? En virksomhed i vækst kan være en stor mundfuld, og derfor er det vigtigt, at man ved, hvordan man skal forholde sig til de mange forandringer, så du får det bedste ud af din virksomhed.

 

Find de rette erhvervslokaler

Når din virksomhed vokser, betyder dette også flere medarbejdere og dermed større fysiske rammer at udføre arbejdet i. Optimale fysiske rammer har stor betydning for din virksomhed, effektiviteten og arbejdsmiljøet generelt, hvorfor det også er vigtigt, at du er kritisk når du skal finde erhvervslokaler. Der findes flere forskellige hjemmesider, der gør det nemt og overskueligt at finde de tilgængelige erhvervslokaler, der er i dit ønskede geografiske område. Det behøver altså ikke, at være en svær og kompliceret proces at finde de rette erhvervslokaler. Husk også at kontakt en boligadvokat der kan hjælpe dig med at gennemgå komplekse papirer og dokumenter på et sprog, som du kan forstå. En boligadvokat varetager udelukkende dine interesser, og du kan læse meget mere om, hvordan en boligadvokat kan hjælpe dig og din virksomhed her.

 

Find de rette medarbejdere

En virksomhed i vækst betyder også flere og nye medarbejdere, men hvordan finder man den perfekte medarbejder? Dette findes der ikke et entydigt svar på, men det første led i processen er at bruge dit professionelle netværk. Snak med dine nuværende ansatte, opret et opslag på LinkedIn eller brug dine venner eller familie. Erfaring viser, at medarbejdere der er ansat på baggrund af anbefalinger klarer sig bedre i en ny virksomhed, og er også ansat i længere tid.
Når du har fundet mulige kandidater til stillingen, er det vigtigt, at du bruger tid og energi på at formidle, hvad du kan tilbyde, så det bliver tydeligt, om der er et match mellem din virksomhed og kandidaten. Læg også mærke til personens indre værdier, og ikke kun faglige kompetencer – hvis de stemmer overens med dine og virksomhedens værdier, er I godt på vej.

Som leder kan det være svært at forholde sig til de mange forandringer. Husk dog at dine ansatte har det på samme måde, og erfaring viser endda at effektiviteten på arbejdspladsen har tendens til at falde, når der sker store forandringer. Du kan derfor have dette in mente, når din virksomhed står overfor forandring og udfordring – motiver dine medarbejdere og oplys dem dagligt om kommende ændringer i virksomheden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *