Lav markedsføring over LinkedIn som B2B virksomhed

Lav markedsføring over LinkedIn som B2B virksomhed

Som B2B virksomhed er der nogle unikke muligheder for at annoncere over LinkedIn. LinkedIn giver blandt andet fantastiske muligheder for at præcisere din målgruppe og derfor bør du som B2B virksomhed overveje at gøre brug af LinkedIn i din markedsføring, som du kan læse mere om her.

Annoncering på LinkedIn som B2B virksomhed

Der er gode muligheder for at annoncere på LinkedIn som B2B virksomhed, da du på LinkedIn får et professionelt netværk af både personer og virksomheder, og hvis du gerne vil ramme virksomhederne i din annoncering kan du gå efter dem, og på den måde skabe gode resultater med din annoncering.

Du kan nemmere ramme virksomhederne på LinkedIn, sammenlignet med annoncering på andre sociale medier som fx Facebook. Det skyldes at der er en anderledes adfærd på LinkedIn. Når vi bruger sociale medier som Facebook og Instagram er det i forbindelse med private henseender, mens LinkedIn bruges i forbindelse med arbejde og det giver dig som B2B virksomhed nogle gode muligheder.

På LinkedIn har du, ligesom på Facebook, både mulighed for at lave organiske opslag samt annoncer. De organiske opslags vises kun til dem, der følger virksomheden og hvis du vil nå bredere ud, bør du derfor også begynde at annoncere på LinkedIn, så du rammer flere potentielle kunder.

 

Find ud af hvilket problem dit produkt løser

Når du skal starte annoncering på LinkedIn, er det vigtigt at tage udgangspunkt i hvilket problem eller behov, som dit produkt løser. Da LinkedIn er et professionelt netværk, hvor brugerne kommer i forbindelse med arbejde, er en perfekt annoncering at vise hvordan dit produkt kan gøre virksomhedens arbejde nemmere.

 

Præcise målgrupper på LinkedIn

Når du har præciseret hvilket problem eller behov som dit produkt kan løse er det tid til at definere din målgruppe. Og på LinkedIn kan du definere en ret præcis målgruppe, som giver dig mulighed for at ramme præcis dem, som du tror vil være interesseret i dit produkt eller service.

På LinkedIn kan du segmentere efter mange forskellige segmenter, og du kan derfor ret præcist gå efter dem, som du tænker vil være interesseret i din virksomhed.

Du kan blandt andet segmentere efter branche, jobtitler, industri, medlemskab af grupper, størrelse på virksomheder, demografi m.m. Du kan derfor ret præcist ramme din målgruppe på LinkedIn, når du først har defineret hvem du forventer vil være interesseret i dit produkt.

Hvis du fx ejer en virksomhed som Baltic Workforce der hjælper andre virksomheder med at finde arbejdskraft, kan virksomheden fx ramme personer som arbejder på gartnerier, byggepladser eller andre steder indenfor byggebranchen, som godt kan bruge billige håndværkere til at udføre forskellige byggearbejde.

Når du har defineret din målgruppe, og præciseret det problem du løser, er du klar til at give dig i kast med at annoncere på LinkedIn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *