Få styr på din retargeting i din Facebook annoncering med disse råd

Få styr på din retargeting i din Facebook annoncering med disse råd

Har du prøvet kræfter med Facebook annoncering, men endnu ikke rigtig oplevet den forventede succes? I så fald kan det meget vel være på grund af en ikke optimal benyttelse af retargeting. Læs videre i det der følger og bliv klogere på de forskellige måder, hvorpå man kan benytte sig af retargeting.

Hvorfor retargeting?

Inden vi går i gang med at vurderede de forskellige former for retargeting, og hvordan man kan benytte dem, er det vigtigt, at man forstår, hvorfor retargeting er så godt.

Vidste du, at over 98 procent af alle, der besøger en webshop ikke konverterer? Disse personer slipper derved væk og vil formentlig ende med at handle deres produkter andetsteds. Der er dog rigtig meget potentiale hos disse 98 procent, da de ved at besøge din hjemmeside, eller på anden vis har interageret med din virksomhed, har vist interesse for dine produkter.

Med retargeting kan du ’fange’ disse personer i et såkaldt retargeting flow, hvor de løbende vil blive eksponeret for dine annonceringer. Ved løbende at annoncere mod disse personer skaber du et behov, eller rammer dem på et tidspunkt, hvor de er meget mere købeklar, end da de første gang interagerede med din virksomhed.

Kategoribaseret retargeting

En af måderne hvorpå du kan udvikle din retargeting er ved at gøre brug af kategoribaseret retargeting. Når du annoncerer på kategoriplan, kan du være meget mere præcis i dit budskab og teksten, da annoncen ikke behøver at favne hele produktporteføljen.

Dynamisk retargeting

Endnu mere relevant er det ofte at benytte sig af dynamisk retargeting. Hvor normalt retargeting vælger vilkårlige produkter i din portefølje til visning i din annoncering, bliver der med dynamisk retargeting udvalgt de produkter, personerne har vist mest interesse i.

Det er en utrolig effektiv måde at skabe konverteringer på. Selvom relevansen af annonceringen er utrolig høj, skal du være opmærksom på, at budskabet og teksten stadig vil være meget generisk, da det du skriver igen skal omfatte hele produktporteføljen.

Produktkategoribaseret dynamisk retargeting

Derfor kan det også være en god ide at benytte sig af produktkategoribaseret dynamisk retargeting. Med denne fremgangsmåde er du stadig dynamisk, hvorfor målgruppen stadig bliver eksponeret for annoncer af de produkter, de har vist mest interesse i. Hertil er det dog kun af de produkter indenfor en given kategori.

På den måde er det ikke sikkert, at relevansen er ligeså høj, men budskabet og den dertilhørende tekst til annoncen, vil være meget mere konkret.

Konverteringssporing

Uanset hvilken form for retargeting du kører, og for den sags skyld annoncering, er det alfa omega, at du opsætter konverteringssporing.

Hvis du annoncerer for en platform, der blandt andet udbyder en lejebolig i København, skal du opsætte konverteringssporing på den relaterede landingsside. Klik her hvis du vil se sådan en landingsside.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *