Få flere leads med Facebook annoncering

Digital markedsføring har efterhånden rodfæstet sig hos rigtig mange virksomheder, som noget der er kommet for at blive. Dette skyldes, at du med digital markedsføring har mulighed for at bruge dine annoncekroner udelukkende på din specifikke målgruppe. Det betyder, at du ikke bruger penge på at vise dine annoncer til personer, som alligevel ikke er interessante for dit produkt.

Som lead-generende virksomhed er digital markedsføring også et stærkt værktøj – og det er i mange tilfælde også langt mere effektivt end traditionel markedsføring. Dette skyldes, at du som lead-generende virksomhed skal få personer til at tage aktiv handling, førend at du kan sælge dit produkt til dem.

 

Og lige præcis i dette felt er Facebook annoncering et attraktivt værktøj, som allerede har skabt mærkbare resultater for mange virksomheder.

 

Skab den første kontakt

Når du er en lead-generende virksomhed, så har du en specifik målgruppe på samme måde, som alle andre virksomheder. Det ses dog ofte, at netop lead-generende virksomheder har en endnu mere specifik målgruppe end eksempelvis webshops.

 

Derfor skal du med andre ord ud og finde nålen i høstakken. Dette gøres nemmest med push-annoncering på Facebook, hvor du opsætter en målgruppe bestående af personer, som du kunne forvente at finde din målgruppe i. Her kan du segmentere på interesser, køn, alder, CVR-udtræk og mange andre ting. Det handler i denne proces om at være kreativ og prøve en masse forskellige målgrupper af.

 

Målret tidligere besøgende og e-mails

Som led i din digitale markedsføring på Facebook, kommer du selvfølgelig ikke uden om Facebook retargeting. Dette skyldes, at retargeting gør det muligt for dig at målrette personer, som på den ene eller anden måde allerede har udvist interesse for din virksomhed.

 

Når du er en lead-generende virksomhed, er der en særligt smart måde at målrette dine besøgende på. Dette kaldes et ”evergreen-retargetingflow”. Denne form for retargeting handler om at skabe et net af annoncer, som din målgruppe bliver eksponeret for alt efter deres personlige interaktion med andre annoncer.

 

Det handler med andre ord om at vise forskelligt indhold til den, som har besøgt din hjemmeside, og den som har ’liket- din Facebookside eller følger dig på Instagram. På denne måde kan du eksponere din målgruppe for annoncer, der passer til det sted i konverteringsprocessen, som de er.

 

Et eksempel er Poseidon klinikken, som har lavet netop et evergreen-retargetingflow for at generere leads til personer, som lider af hårtab. De har lavet et net af annoncer, hvor personer som har besøgt deres hjemmeside får en annonce med ”Bliv kontaktet”. Alt efter hvordan de besøgende interagerer med denne annonce, får de en ny annonce. Hvis de vælger at ”Blive kontaktet” ryger de over i et flow, hvor man forsøger at få dem til at klikke ”Synes godt om” på Facebook. Hvis de ikke vælger at blive kontaktet, så får de en annonce, hvor de opfordres til at læse mere om virksomheden og løsningen.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *