Disse ting skal du indgå i dine Facebook annoncer

Disse ting skal du indgå i dine Facebook annoncer

Selvom Facebook efterhånden er et gammelt fænomen, er det først indenfor de seneste par, at Facebook annoncering rigtig har taget fart. Det betyder også, at der er mange, der stadig ikke helt ved, hvordan man bruger det. Det følgende er de mest klassiske fejl, du meget gerne skal undgå, når du annoncer på Facebook.

Den forkerte strategi

Alt for mange tænker ikke over deres mål med deres annoncering. Der er stor forskel på dine mål i forhold til, hvilken virksomhed du er, og hvilke behov du har. I grove træk er ens mål typisk at samle leads eller konverteringer.

Hvis købsbeslutningsprocessen hos dine produkter og ydelser er lang, er det en god ide at vælge en strategi, hvor du går efter at samle leads til at fodre dit retargeting flow. Det vil eksempelvis være en god ide, hvis du er en virksomhed, der agerer som platform til at finde eller sælge en leje bolig. Potentielle købere har i dette tilfælde en lang købsbeslutningsproces, hvorfor du bør lave annoncer, der går efter kliks til hjemmesiden.

Her skal landingssiden være god. Klik her hvis du vil blive præsenteret for en god landingsside i forhold til udbydelse af lejeboliger.

For få annoncer

Det handler ikke kun om kvaliteten af dine annoncer. Antallet af annoncer er også meget vigtigt. Rigtig mange laver kun en eller to annoncer. På den måde har de ikke nok data til at vide, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør.

Ved at lave flere annoncer har du meget mere data at annoncere på baggrund af. Det vil sige, at du meget bedre kan allokere din annoncegrupper mod de kampagner, der virker.

Glemmer at specificere målgruppen

Det første man lærer indenfor marketing er, at man skal have et indgående kendskab til målgruppen. Alt for mange annoncerer alt for bredt. Der er selvfølgelig virksomheder, der udbyder produkter til mange og brede målgrupper, men hvis du har mulighed for at segmentere snævert, er det helt klart at foretrække.

Dette er netop en af de mange gode ting ved Facebook: der er gode betingelser for at segmentere. Du kan eksempelvis både segmentere på alder, køn, interesser og geografi.

Mangel på konverteringssporing

I forhold til hvor let det egentlig er at sætte op, så er der overraskende mange, der glemmer eller helt undlader at sætte konverteringssporing op. Dette giver absolut ingen mening. Konverteringssporing er noget af det vigtigste ved alt online marketing.

Uden konverteringssporing har du ingen anelse om, hvad der fungerer og hvad der ikke gør. Ikke at have opsat konverteringssporing er det samme som at spille en fodboldkamp uden at vide, hvad det står. Det er nærmest umuligt at sætte en strategi for kampen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *