Danske virksomheder skal blive bedre til teknisk-SEO

Danske virksomheder skal blive bedre til teknisk-SEO

Flere danske virksomheder har fået øjnene op for online marketing og ikke mindst betydningen søgemaskineoptimering. Men ifølge det digitale bureau Obsidian Digital skal danske virksomheder have bedre styr på de tekniske aspekter af teknisk SEO.

Flere danske virksomheder får øjnene op for online marketing

Inden for de sidste år har e-handlen og digitalisering været igennem en rivende udvikling og det har ikke så overraskende fået en lang række danske virksomheder inden for et bredt spektrum af brancher og industrier til at få øjnene op for vigtigheden af online marketing. således er e-handlen herhjemme vokset med over 80% i løbet af de sidste fem år og alene i år er e-handlen vokset med yderligere 20%. Og selvom man glæder sig over denne udvikling hos det digitale bureau Obsidian Digital så understreger man at der stadig er mange industrier som ikke er hoppet med på vognen endnu.

”Selvom flere og flere virksomheder satser på digital marketing i disse år er der stadig mange inden for B2B segmentet der lader vente på sig”, udtaler SEO-konsulent Anne Sofie Christiansen.

Brug for mere viden om teknisk SEO hos danske virksomheder

Hos Obsidian Digital hæfter man sig dog ved at selv de virksomheder som allerede har valgt at kaste ud i digital markedsføring, så er der brug for forbedringer på visse punkter og det er ikke mindst på de tekniske parametre. Ifølge Obsidian Digital lægger søgemaskinerne som Google og Bing mere og mere vægt på at hjemmesider er teknisk godt sat op og her kniber det stadig for mange danske virksomheder ifølge bureauet:

VI kan konstatere at det ikke er alle virksomheder som interesserer sig for de tekniske aspekter at teknisk søgemaskineoptimering, og det er en stor skam da det har stor betydning for ens placeringer hos Google, forklarer Anne Sofie Christensen.

Blandt andet nævner Obsidian Digital at mange virksomheder har brug for både at få deres hjemmesider hastighedsoptimeret og gjort mobilvenlige da flere og flere søgninger foretages på mobile enheder såsom tablets og smartphones. Derudover er der ifølge bureauet også mange virksomheder som bliver ramt af såkaldt duplikeret indhold – det vil sige at det samme indhold i form af tekster og produktbeskrivelser går igen på flere sider og det er ifølge bureauet noget som Google straffer hårdt!

”Duplikeret indhold er noget som Google ikke ser på med venlige øjne. Det sender et signal om at man har sprunget over hvor gærdet var lavest eller i værste fald kan Google få mistanke om at man har lånt tekst fra en konkurrents hjemmeside. Heldigvis er det et problem virksomhederne hurtigt kan løse – når de får øje på det”, siger Anne Sofie Christensen.

Tekniske aspekter bliver kun vigtigere i fremtiden

Ifølge Obsidian Digital er det vigtigt at danske virksomheder taget de tekniske parametre mere alvorligt i fremtiden for i takt med at konkurrencen bliver hårdere inden for diverse industrier, jo vigtigere bliver de tekniske parametre.

Et eksempel på dette ses ifølge Anne Sofie Christensen inden for markedet for kviklån hvor alle aktører konkurrer om de samme søgeord. Netop fordi alle konkurrer om de samme søgeord bliver de tekniske parametre ekstra vigtige når Google skal udregne hvem der skal ligge øverst i søgemaskineresultaterne.

”Både når det kommer til lån og særligt onlinespil såsom online-bingo og sportsbetting, er de tekniske parametre afgørende da alle konkurrer om de samme søgeord, så hvis man vil ligger i toppen på disse søgninger skal man sørge for at have en hjemmeside der er i teknisk topform”, afslutter Anne Sofie Christensen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *