Bliv ekspert i online markedsføring i dag!

Bliv ekspert i online markedsføring i dag!

I denne digitale tidsalder er online markedsføring et vigtigt redskab for den enkelte virksomhed at mestre. Der er dog mange forskellige kategorier af online marketing, og alle skal tages i brug, hvis du gerne vil blive set på det store internet. Søgemaskineoptimering, content marketing, linkbuilding og Social Media Marketing er måske ord og begreber du ikke har hørt om før – men kommer til.

I denne artikel vil vi komme ind på disse forskellige og digitale begreber. Ved at give korte beskriver til disse fagtermer, som kan du nemt få et overblik over hvad det er. Er du og din virksomhed interesseret i kurser indenfor online markedsføring, så tag et kig længere nede i artiklen.

SEO er det nye sort

SEO er en forkortelse for søgemaskineoptimering, og betyder kort hvordan din kan optimere din hjemmeside, så den bliver mere synlig i søgemaskinernes søgeindeks – organisk vel og mærke. Ved at bruge de relevante søgeord, som din målgruppe benytter sig af, så vil du altså komme til at blive mere synlig end dine konkurrenter. Dog er det ikke kun søgeord, som er relevante for at øge den organiske trafik til din hjemmeside. En høj rangering vil nemlig øge trafikken til din hjemmeside.

Du bør derfor lave en konkret plan for hvilke søgeord og -fraser som din hjemmeside skal findes på – ellers får du rigtig svært ved at rangere højt. Ligeledes er din SEO-investering opbygget omkring de søgeord du vælger. Derfor er det vigtigt at du laver en vurdering af, hvilke søgeord du skal arbejde med.

Få styr på din linkbuilding!

Linkbuilding er faktisk også en del af søgemaskineoptimering og er indirekte med til at gøre din hjemmeside mere synlig på diverse søgemaskiner.

Alle søgemaskiner bygger deres algoritmer op gennem popularitetsanalyser, f.eks. ud fra anbefalinger. Anbefalinger til og fra hjemmesider kommer gennem links fra andre hjemmesider og sociale medier. Jo bedre kvaliteten er på et specifikt link, og jo flere links du – desto bedre vil din hjemmeside rangere.

Det er dog ikke ligegyldigt hvilke kilder dine indgående links kommer fra. Links fra relevante hjemmesider, som kan relateres til din hjemmeside, er de bedste at få. Udover så er links fra sider med en god og høj troværdighed vælger også ret højt indenfor søgemaskiner.

Det er dog vigtigt at linkbuilding udføres af fagfolk der har ekspertise indenfor det. Hvis du får det fra en ekstern leverandør, så skal du være opmærksom på kvaliteten af arbejdet. Hvis der bliver manipuleret for meget med din hjemmeside, så kan din hjemmeside blive straffet for det i form af lavere rangering på diverse søgemaskiner.

Vær’ aktiv på de sociale medier

Udover SEO, så kan markedsføring på diverse sociale netværk. I dag findes der flere forskellige netværk. I denne artikel vil vi dog primært fokusere på Facebook-annoncering.

Ved at bruge Facebook-annoncering har du mulighed for at fremhæve dit budskab og dine produkter til din målgruppe.

I takt med at den organiske trafik falder på Facebook, så bør du kigge på annoncering i stedet for. Du har rigtig mange muligheder, hvis du vælger Facebook-annoncering. F.eks. får du mulighed for at få flere besøgende til din side, flere nyhedsbrevsmodtagere samt skabe mere opmærksomhed omkring dit brand.

Det kræver heller ikke meget at starte med Facebook-annoncering. Det eneste du bare skal have er Facebook Business Manager samt dit produktkatalog klar.

Føler du dig ikke selv for at skulle stå med alt dette, så kan du med god samvittighed finde et godt og dansk online markedsføringsbureau. En af dem af Bondtofte.dk, som du helt sikkert kan overveje som bureau. De tilbyder også kurser indenfor bestemte områder der omhandler online markedsføring. Dermed har du mange muligheder for at starte markedsføring online – enten selv eller hjælp fra et bureau.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *