Best practises i din Facebook annoncering

Best practises i din Facebook annoncering

Er du så også interesseret i blive bedre til Facebook annoncering? Det er helt forståeligt. Der er nemlig rigtig meget at hente på Facebook.

Selvom Facebook efterhånden er et gammelt fænomen, er det stadig nyt i annonceringsregi. Derfor er der også mange, der endnu ikke har fået det indgående kendskab, der skal til for at mestre annonceringsplatformen. Det kan du få ved at læse videre her.

Konkretisering af din strategi

Rigtig mange går i gang med annoncering af deres produkter, inden de egentlig har lavet en strategi for deres annoncering. Det er en kæmpe fejl, da man skyder med spredehagl, hvis man ikke har haft noget defineret.

I din konkretisering og specificering af din strategi, er det vigtigt, at du stiller dig selv nogle spørgsmål. Det kan være spørgsmål som: Hvad er målsætningen med min annoncering? Er det at skabe leads eller det mere konverteringsorienteret? Hvad er mine USP’er? Hvad er min målgruppe?

Når du har svaret på disse spørgsmål, har du en meget mere klar ide om, hvad din annoncer skal indeholde, og hvem den skal rettes mod.

Push annoncering

Inden for Facebook er der en række muligheder. Disse er altafgørende at kende. Hertil er der for eksempel push annoncering. Push annoncering er ikke den mest effektive måde at annoncere på. Men det er stadig vigtigt at have en god push annoncering at holde gang i maskineriet.

Når du push annoncerer, er det alfa omega, at du har rigtig godt styr på målgruppen. Jo mere snæver og præcis den er, desto flere og billigere konverteringer får du som regel. De fleste virksomheder har et godt billede af deres målgruppe, men hvis det ikke er tilfældet her, kan du altid gå ind og tjekke dine nærmeste konkurrenters interagerende på Facebook. Disse personer vil også typisk være din målgruppe.

Hvis du for eksempel er en virksomhed som TedXAarhus, som gerne finde personer der er interesseret i iværksætteri, vil det være en god ide at segmentere mod en målgruppe, der allerede er selvstændige.

Du kan også lave en lookalike-målgruppe baseret på dine nuværende kunder. Her vil Facebook gennem en algoritme lave den målgruppe, der minder mest om den målgruppe, du allerede har. Det er ekstremt godt værktøj til at få flere personer at pushe ud mod.

Dynamisk retargeting

Et andet værktøj du skal kende er dynamisk retargeting. Du kender måske allerede retargeting. Hvis ikke er det på tide. Dynamisk retargeting er lige skridtet videre. Retargeting går ud på, at det kun er de personer, der allerede har vist interesse for dine produkter, der får dine annoncer. Det er ekstremt effektivt og en god måde at skabe billige og mange konverteringer.

Med dynamisk retargeting får de interesserede personer ikke bare vilkårlige annoncer, men annoncer af de produkter de har vist mest interesse i.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *