AdWordsannoncer en god forretning for danske tandlæger

AdWordsannoncer en god forretning for danske tandlæger

Det er dyrt at gå til tandlæge. Sådan har de fleste herhjemme det nok og netop af denne grund har mange danskere i løbet af de sidste par år valgt at få foretaget flere tandoperationer i både Polen og Tyrkiet. Men nu svarer de danske tandlæger igen og en af måderne af gøre dette på et med AdWordsannoncer.

Priserne herhjemme falder imens flere danskere får lavet tænder i udlandet

Danmark har igennem de sidste mange år haft nogle af de højeste tandlægepriser i EU. Årsagerne til dette er mange men overordnet set har det skyldes lav konkurrence herhjemme, hvilket over tid har været med til at presse priserne i vejret. Derfor har mange danskere i løbet af de sidste ti år valgt at tage til udlandet i form af både Tyskland, Polen, Sverige og endda Tyrkiet for at få lavet deres tænder. Her har man ofte kunnet spare over 50% i forhold til herhjemme. Efterfølgende er der kommet flere fusioner herhjemme, hvilket har fået presset priserne ned på niveauer, der både kan matche priserne i Tyskland og Sverige. Men denne udvikling var dog ikke noget der fangede danskernes opmærksomhed. Indtil nu.

AdWordsannoncer fanger danskernes interesse

For selvom at de danske tandlægepriser har været faldende over længere tid så er kunderne udeblevet. Dette skyldtes i høj grad at de danske tandlæger har været for dårlige til at nå ud til danskerne. En af de tå tandlægeklinikker som har haft succes med denne opgave har været Tandlægerne på Frederiksberg i København. Her har man i den seneste tid har et stødt antal stigende kunder og hos dem er de ikke i tvivl om hvorfor: AdWordsannoncer!

”Vi har bevidst valgt at satse på den digitale markedsføring fremfor den analoge for det er som regel først når uheldet er ude at man begynder at se sig om efter en tandlæge, siger direktøren for Tandlægerne fra Frederiksberg.

Direktøren fremhæver selv at især målrettede Google AdWordsannoncer har været en nøgle for deres forretning, da der fortsat ikke er mange tandlæger der vælger at annoncere på nettet og derfor er der lav konkurrence på en lang række søgeord. Derudover giver de tilpassede AdWordsannoncer den bedste forudsætning for at gøre opmærksom på de lave priser,  og andre tiltag såsom en fast studierabat på 15% hvilket kan mærkes i SU-budgettet.

Retargeting også meget effektivt for tandlæger

Udover personaliserede AdWordsannoncer så har retardering også været særdeles effektivt for tandlægerne. Og dette med god grund for det er langt de færreste der kan holde ud at gå rundt med ondt i tænderne flere dage i træk. Dog vælger mange dog i første omgang at venter de fleste et par dage eller en uges tid inden de bestiller en tid og dette kan formodentligt skyldes at mange fortsat tror, at man bliver ruineret af at gå til tandlægen.

Hvis du selv har bøvl med tænderne kan du eventuelt bestille en tid her.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *